onsdag 28 september 2011

varning för rattfyllerister!


Imorse när jag åkte till jobbet så åkte en liten bil in framför mej på klarastrandsleden och den betedde sej mycket underligt den vinglade skapligt på vägen och det vart bara värre och värre....vid flera tillfällen var den påväg in i räcket eller in i bilarna på motsatt körbana. I början tänkte jag att personen i bilen kanske lilla på mobilen eller så men insåg ganska snabbt att detta är en ordentlig rattfylla. Vid Blekholmstunneln ringde jag 112 och bad om att få bli kopplad till polisen.....jag gav alla uppgifter om bil o.s.v och sen bad han mej följa efter så polisen kunde hitta personen vilket jag naturligtvis gjorde....! Fick följa efter en skapligt bit och på Folkungagatan började hon nog ana att hon vart förföljd av mej och även en kille som åkte bakom mej som oxå ringt polisen. Hön började nog bli nervös då så åkte upp vid Ersta sjukhus och där vart det stopp för det stod en lastbil ivägen....då började hon backa och nästan in i mej på kuppen men då körde jag in framför henne och killen bakom på hennes sida så hon inte kom ut och innan jag hann blinka så hade han tagit sej ut och tagit hennes nycklar till bilen och dragit i handbromsen.....Det vart värsta pådraget och när tanten som var i 65 årsåldern blev plockade ur bilen så fick poliserna.hjälpa henne då hon knappt kunde gå.....HERRE GUD hur fan kan man sätta sej i en bil så jävla packad????? Aja slutet gott iaf.....hon lär ju aldrig få köra bil igen!! Dagens goda gärning var ju härligt att få göra :-D

Inga kommentarer: