tisdag 15 juni 2010

Gramses dop

I lördags var det dax för Gramses dop =) Jag var jätte nervös innan men hade en super skön präst...han fick än verkligen att bli lugn. Jag och min vän Tiina sjöng "Handens 5 fingrar" och en annan vän Tomas sjöng "välkommen hem" Daniel min bardoms vän kompade oss på gitarr....Ett stort tack ska ni ha =) Vi valde även 2 psalmer "trygga rekan" =P och "du vet välom att du e värdefull. Alla gudföräldrar skötte sej oxå utmärkt...Gramse har verkligen haft turen och få 4 underbara personer till gudföräldrar. Det var ett mycket lyckat dop så jag e jätte nöjd =)








Ankan får hälla vattnet








Jonas fick tända ljus





När kyrkan var avklarad tog vi oss till församlingsgården där vi bjöd på pasta/ kycklingsallad med tzatziki till, egentligen skulle det blivit smörgåstårta men jag kännde att det vart för mycket stress, det var tillräckligt med stress ändå.....till efterätt vart det Christians recept på pollykladdkaka...Receptet hittar ni "här" ....den vart en stor succé =) Strax över 70 gäster var bjudna men det var ca 60 där så det var full fart =) Gramse fick även massa fina presenter.




Melwin med sin farmor








Peter och Marie fixar bröd


Sofie och Helena


Plast farmor och Gitarristen Daniel




Marie och Jenny


Min lillebror och lille kusinen



Marie med sin son Theo


Min lillebror med kusinen oxå




Sofie med sin fina tvillingmage...i måndags kom hennes 2 små söta bebbar....1 av varje...
stort grattis till er =)


♥Fina♥


Juliette och Thindra








Dax för lite presenter












Tack alla underbara personer som hjälpte till att förbereda och även städa...det betydde verkligen mycket att få hjälp efter 2 helstressiga dagar =)


Super fin tavla min plast mammi gjort...sååå fin


♥Gramse e helt slut efter allt stoj ♥

Tack alla som kom och gjorde våran dag!!!

2 kommentarer:

girly sa...

Tack för att man fick komma
Dikt till Gramse(mitt lilla troll)

http://girlysworld.blogg.se/2010/june/du-kom-till-varlden-en-frostig-midvinternatt.html#comment


Pöss girly

AnnaMarie sa...

Nawwww!!! bästa bebisen !!
Puss
Marie