torsdag 26 augusti 2010

Marikas underbara konst!

Marika är en vän till familjen och jag såg hennes tavlor för första gången för 1 år sedan. Marikas konst är nog bland det finaste jag sett..... Jag är inget fan av konst men jag älskar Marikas tavlor. Jag vet att flera av hennes tavlor hänger i på väggarna hos min familj. Sen tycker jag att namnen på tavlorna e så roliga och väldigt fiffiga. Har ni vägarna förbi "Galleri kaxig" på lilla torget i Norrtälje, tycker jag absolut att ni ska kolla in hennes underbara tavlor.
Öppet alla dagar 11-17 (står det på hennes FB sida) Men annars e det tiderna som står här under. Hon har även en GRUPP på Facebook som har flera bilder och som hon uppdaterar när nån ny tavla målats.




Hattar hit och dit


Gränsfall


Funnit sin plats i tillvaron


Fallen ängel 2


Flera stamgäster


En himla dag


Fallen ängel


En av alla tongångar


I´m the man on the mountain, the man on the silver mountain


Kråkslottet


När vintergatan smälter


Längtar hem


Vind i seglet


Mitt hem-min borg


När barnen gått hem


Påväg mot vinter


Skallgång


Lugn o ro


Stamstället


Trollens brunn


Uppgång och fall


Waterway


Vattenvägen 4


VilAnde


Enda in i kråksången

Hoppas ni kikar förbi!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jenny <3
Såg allt detta först nu :-) Tack snälla! Vad roligt! kramar till dig och ha det bäst <3
// marika