måndag 11 oktober 2010

En sjuk höst dag!



Idag började vi dagen med att ta en tripp till vårdcentralen så vi kunde få lite hostmedicin till både Gramse och mej. Dom kollade Gramses öron och lyssnade på lungorna men allt verkade bra där =) Jag går ju inte till läkaren så ofta och jag vet inte hur men jag fick för mej att det var gratis för oss båda så bokade till till båda?!?!?! Förmodligen så tänkte jag så eftersom att alla läkarkontroller mm var gratis under min graviditet haha jaja jag fick räkningen på faktura iaf ;)


Efter besöket hos Dr så gick vi ner till centrum för att dels ta blodprov på mej och se hur det ligger till med min struma och om jag måste börja äta tabletter för den isf. Sen vart det apoteket givetvis för att hämta ut hostmedicin och vid det här laget hade Gramse börjat hosta som bara den =/ så när jag fick flaska så gav jag honom hostmedicin på en gång. När vi kom till kassa däremot upptäckte jag till min stora fasa att mitt betalkort INTE ligger i plånboken!!!!! Då kommer jag på att Helena va och handlade till mej dagen innan och hon har glömt att ge mej kortet tillbaks.....som tur var skulle jag ändå möta Helena i centrum om ett tag så hon fick komma och köpa ut oss hahaha.



Efter som jag lovat Helena att följa med henne till Sjukhuset och kolla sin hals så tog vi bussen dit och sen tog vi en mysig långsam höstpromenad hem och under tiden vi promenerade så passade vi på att fotografera lite oxå =). Gramse sov skönt i vagnen hela tiden ända tills vi kom hem nästan =) Med facit i handen så borde jag tagit bussen hem redan efter apoteket men det e lätt att vara klok i efterhand! Har fått värre hosta nu...=/ Nu blir det verkligen till att ta det lugnt resten av veckan....bara vara hemma och vila ut så vi blir friska till helgen för då ska vi på släkt träff! =)

























Detta var vår kaotiska dag....!
Tack för oss...vi ses igen!

Inga kommentarer: