fredag 15 april 2011

DAGENS KAOS!!

Idag började dagen väldigt bra ,sol och underbart väder....tillbringade förmiddagen och städa eftersom jag skulle ha folk hemma imorgon! När Gramse sovit middag så hade han jätte svårt att andas igen så jag åkte med honom till akuten igen =( Där vart vi fast i 2½ timme...=/ Han mådde bättre efteråt men inte helt ok men vi fick flytande bricanyl och det verkar ha hjälpt lite iaf =)



Innan jag åkte hemifrån så höll jag på med kolasåsen till kakan jag skulle bjuda på imorgon och den ska ju sjuda i 3,15 timmar och hade bara 1 timme kvar så bad grannen gå ner efter en timme för att ta bort den från plattan....Men nån stans i våran kommunikation så har det gått fel så när jag ringde när vi var på väg hem från akuten efter 2½ timme så hade grannen just kommit dit och ena burkan hade exploderat!! det var kolasås tamejfan ÖVERALLT!! Blev INTE glad MEN är glad det inte börjat brinna eller att grannen och hennes barn kom in när burken exploderade!! Så jag kan INTE känna att detta har varit en så lyckad dag =(






FÖRE och EFTER jag städat...det var inte kul att rengöra!




Den exploderade burken! =/

VAD HAR VI LÄRT OSS AV DETTA?! Var försiktiga när ni sjuder kondenserad mjölk!! Och lämna ALDRIG nått på spisen OAVSETT vad du ska göra!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud HJÄLP va läskigt. Vilken tur e oturen ni hade!! Kan förstå då att din dag inte alls blev du hade tänkt. Och starks din lille Melwin =(( Hoppas att det där försvinner snart!!!

♥ jejje ♥ sa...

nä det vart den verkligen inte =( men det var ju sol ute iaf =) kram

TittUt sa...

Vi sa faktist inte att jag skulle gå ner efter en timme! Jag sa ju att om jag hann ut med juliette innan ni kom tillbaks så skulle jag kika in där. Och därför skulle du lämna dörren olåst. För hon sov ju här hemma och jag hade maten själv på spisen och i ugnen.. så ja, verkligen någon fel i kommunikationen

♥ jejje ♥ sa...

ja och jag fattade inte inte dej så.... MEN som jag skriver så vart det fel i kommunikationen!!! glad att ingen kom till skada eller att det började brinna!! PUNKT!!

TittUt sa...

haha ja nu sätter vi PuNkT på detta pullan :P