måndag 6 december 2010

Inkassokrav?!?!?!



I fredags vart jag riktigt arg när jag öppnade ett brev från kommunen! Detta bråket började redan för 1 år sedan....! För er som inte vet så har jag varit stödfamilj åt min kompis barn men när jag fick Gramse så ville jag inte ha dom precis i början p.g.a smittorisker mm. Vad jag inte visste var att jag inte skulle ha dom mer över huvudtaget då soc hade bestämt det utan min vetskap bakom min rygg! Socialen har fortfarande INTE ringt och sagt detta till mej (Dom har inte sagt upp mej eller informerat mej om detta) Dom klagar på att det inte finns stödfamiljer och så gör dom såhär mot sina "anställda" SKAMLIGT!!!

I början av tiden som nybliven mamma så hade jag inte en tanke på min lön som kom från soc och vart därmed återbetalnings skyldig så jag fick en saftig räkning på 7084 kr.....Detta var i mars! Jag fick ringa och bråka med dom för att summan stämde inte...jag skulle betala ca hälften och så skulle dom splitta den på 3 månader så det inte vart så jobbigt att betala.... så dom lovad att skicka ut nya inbetalningskort...! Saken e den att hon som har hand om detta jobbar på deltid och var vid tillfället vikarie....!



3 månader senare fick jag ett nytt inbetalningskort....en PÅMINNELSE på 7084kr! Jag vart sjukt arg och ringde upp dom och frågade vad dom pysslade med! Hon undrade varför jag inte betalat in nått än och jag förklarade för henne att det blir ju svårt eftersom jag inte vet exakt hur mycket som ska tillbaks och ATT JAG INTE FÅTT NÅGRA NYA INBETALNINGSKORT! Dom lovade åter igen att jag skulle få det hemskickat.......!

Efter 2 månader ringde jag själv upp och frågade varför jag fortfarande INTE fått några inbetalningskort.....! Jag kände att jag inte orkade ha det hängandes över mej längre och hon kunde inte svara på det....hur som...denna gången räknade hon ut till mej vad jag skulle betala tillbaks totalt (3965 kr) sen fick jag splitta det på 3 månader och jag lovades än en gång att det skulle komma hem nya inbetalningskort men att jag skulle betala den första summan snarast....den summan skulle in på påminnelsens räkning men jag skulle skriva ett meddelande med mina uppgifter istället för OCR nr. Jag hade vid tillfället så att jag kunde betala in hela räkningen på en gång...det vart knapert den månaden men kände att jag ville bli av med skiten! Jag satte in hela summan och försökte med att skriva meddelande istället men det gick inte....det vart några samtal till socialen bara för att jag ville vara säker på att jag gjorde rätt så pengarna verkligen skulle komma fram....efter många misslyckade försök så sa dom att det var ok att jag skrev OCR nr....räkningen var äntligen betald och jag pustade ut av lättnad att det äntligen var över.....!!


Nu 3 månader senare fick jag ett inkassokrav i brevlådan på 3452 kr....!!!!! Jag e helt mållös! Summan stämmer inte med nått så fattar ingenting....har ringt dom men hon på inkasso återkommer inte förrän imorgon...*SUCK* På fakturan jag betalade var ju summan 7084 kr så jag tror att dom vill ha resterande pengar från dom ca 4000 jag betalade (som jag inte ska betala) eller så har hon räknat fel och jag har betalat in för mycket....ja jag vet inte men jag hoppas att dom löser detta....! Men det får jag inte veta förrän imorgon!





FORTSÄTTNING FÖLJER..............!

Inga kommentarer: