söndag 6 mars 2011

Mys lördag med fylld fläskfilé!

Igår hade jag och Helena lördags mys....fylld fläskfilé med en sallad vart det till middag och
egengjord "glass" mycket gott!
Hämta papper och penna ;).....nu kommer det flera recept!


Jag gör en god sallad!


En god sallad till maten istället för klyftpotatis!

GLASS!!

För att göra denna enkla "glass" så mixar du bara 1 burk vanilj kesella och 1 förpackning med blandade frysta bär =) In i frysen men inte för länge för då blir den stenhård! Väldigt gott och ganska nyttigt!!

FYLLNING!



Hacka och blanda!

FILÉN!




Sprätta upp och fyll filén, stäng den sedan och häll över olja MEN lägg den gärna i folie och öppna upp efter en stund så den får färg.....Jag brukar ha det men det var så länge sen jag gjorde detta så jag missade det nu och brände den lite och den vart lite torr! När den tas ut, låt den då vila i folien en stund....då blir den mer saftig!
TIPS! Stäng Filén med spaghetti istället för tandpetare...dom behöver man inte ta bort!




Jäser efter maten!


Dax för "glassen"











Smaklig måltid!

6 kommentarer:

Viola sa...

Ser riktigt gott ut!!!

♥ jejje ♥ sa...

=) det e gott =)

Anonym sa...

Håller med, såg sååå gott ut..speciellt glassen ;)) MUMS! =)

♥ jejje ♥ sa...

denvar jätte god och VÄLDIGT enkelt =D

Anonym sa...

Måste pröva göra den någon dag ;))

♥ jejje ♥ sa...

ja det tycker jag du ska göra =)